Czym jest misja firmy?
Misja firmy określa główny cel istnienia firmy. Deklaruje się w niej cele oraz wartości na których oparta jest działalność. Misja działa zarówno wewnętrznie (na pracowników) jak i zewnętrznie (na klientów). Każda organizacja ma określoną misję, niezależnie czy to wydział uniwersytetu, wielka korporacja czy fundacja. Każdy początkujący przedsiębiorca powinien zacząć tworzenie firmy od określenia misji.
- Ukierunkowana rynkowo- zawiera opis produktów i usług jakie oferujemy na rynku oraz komu je oferujemy.
- Realna- założenia muszą być możliwe do spełnienia. Zamierzenie typu ,,chcemy produkować najlepsze produkty po najniższej cenie, oferując najlepszą możliwą obsługę po sprzedażową'' nie poprawia wizerunku firmy.
- Motywacyjna- aby każdy pracownik dążył do osiągnięcia w swojej dziedzinie sukcesu. Przykładowo firma sprzedająca meble może mieć misję ,, tworzenia atmosfery bezpiecznego ogniska domowego''.
- Szczegółowa- misja musi być na tyle szczegółowa, aby zawierała główne kierunki działalności. Nie należy jednak za bardzo jej zawężać, powinien być zostawiony margines swobody.
- Unikatowa- unikalna treść misji zapada w pamięć, jest łatwa do zapamiętania dla pracowników i klientów, co przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży.
Jakiego typu firmę powinniśmy prowadzić?
- Jaki jest twój rynek?
- Kim są twoi klienci?
- Jakie są twoje produkty?
- Jakie korzyści przynoszą twoim klientom?
- Jakie mocne strony posiada twoja firma?
Analiza SWOT – jedna z najpopularniejszych heurystycznych technik analitycznych, służąca do porządkowania informacji. Bywa stosowana we wszystkich obszarach planowania strategicznego jako uniwersalne narzędzie pierwszego etapu analizy strategicznej. Np. w naukach ekonomicznych jest stosowana do analizy wewnętrznego i zewnętrznego środowiska danej organizacji, (np. przedsiębiorstwa), analizy danego projektu, rozwiązania biznesowego itp.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz