Dziewczęta z M four B POŁONINY

Dziewczęta z M four B POŁONINY
MFB

wtorek, 3 listopada 2009

,,Na pięć miesięcy przed rozpoczęciem działalności gospodarczej'' - Misja firmy i analiza SWOT.

Na tych zajęciach zapoznaliśmy się z takimi pojęciami jak misja firmy oraz analiza SWOT. Dowiedzieliśmy się jak skonstruować misję firmy aby przyciągała uwagę, spełniała kryteria innowacyjności, oddawała charakter wybranej działalności oraz na cym polega przygotowanie analizy SWOT i dlaczego jest to tak ważny punkt w biznesplanie.

Czym jest misja firmy?

Misja firmy określa główny cel istnienia firmy. Deklaruje się w niej cele oraz wartości na których oparta jest działalność. Misja działa zarówno wewnętrznie (na pracowników) jak i zewnętrznie (na klientów). Każda organizacja ma określoną misję, niezależnie czy to wydział uniwersytetu, wielka korporacja czy fundacja. Każdy początkujący przedsiębiorca powinien zacząć tworzenie firmy od określenia misji.

  1. Ukierunkowana rynkowo- zawiera opis produktów i usług jakie oferujemy na rynku oraz komu je oferujemy.
  2. Realna- założenia muszą być możliwe do spełnienia. Zamierzenie typu ,,chcemy produkować najlepsze produkty po najniższej cenie, oferując najlepszą możliwą obsługę po sprzedażową'' nie poprawia wizerunku firmy.
  3. Motywacyjna- aby każdy pracownik dążył do osiągnięcia w swojej dziedzinie sukcesu. Przykładowo firma sprzedająca meble może mieć misję ,, tworzenia atmosfery bezpiecznego ogniska domowego''.
  4. Szczegółowa- misja musi być na tyle szczegółowa, aby zawierała główne kierunki działalności. Nie należy jednak za bardzo jej zawężać, powinien być zostawiony margines swobody.
  5. Unikatowa- unikalna treść misji zapada w pamięć, jest łatwa do zapamiętania dla pracowników i klientów, co przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży.

Jakiego typu firmę powinniśmy prowadzić?

  • Jaki jest twój rynek?
  • Kim są twoi klienci?
  • Jakie są twoje produkty?
  • Jakie korzyści przynoszą twoim klientom?
  • Jakie mocne strony posiada twoja firma?

Analiza SWOT – jedna z najpopularniejszych heurystycznych technik analitycznych, służąca do porządkowania informacji. Bywa stosowana we wszystkich obszarach planowania strategicznego jako uniwersalne narzędzie pierwszego etapu analizy strategicznej. Np. w naukach ekonomicznych jest stosowana do analizy wewnętrznego i zewnętrznego środowiska danej organizacji, (np. przedsiębiorstwa), analizy danego projektu, rozwiązania biznesowego itp.

Brak komentarzy: