Hejka! Dzisiejsze zajęcia z przedsiębiorczości znów zaczęłyśmy od...
Pytanka:
- Kim jest naszych pięciu najbliższych konkurentów?
- Jaka jest ich działalność-stabilna, rozwijająca się, czy może następuje spadek ich obrótów?
- W czym działalność konkurentów przypomina / nie przypomina naszej?
- Czego się nauczyliśmy z obserwacji ich działalności? Co działa na ich korzyść? A co nie?
- W czym nasza działalność będzie lepsza niż ich?
Zaczęła się dyskusja. Bardzo szybko wyrobiłyśmy sobie jasną opinie na temat planów konkurencji. Zbieramy informacje o konkurencji. Porównujemy naszą firmę z ich pod różnymi względami takimi jak:jakość, wyłączność, ekskluzywność, niższe ceny, asortyment produktów, niezawodność, dostawa, lokalizacja, informacje, dostępnośc, karty kredytowe, gwarancja, doradztwo, akcesoria, wiedza i uprzejma obsługa. Musimy na okrągło śledzić postępowania konkurenta, jeśli nie to utracimy potencjalne korzyści. Celem tej części biznes planu jest dokonanie wyboru dobrych praktyk konkurowania i uniknięcie błęd
ów popełnianych przez konkurentów. Konkurencja powinna opierać się na rozsądku i wiedzy. Nie będziemy w stanie walczyć na wszystkich frontach. Małe firmy dysponują alternatywami cenowymi. Wybieramy te obszary, w których możemy zdobyć przewagę, opartych na naszych mocnych punktach. Spróbujemy dopasować atuty do produktów słabych konkurencji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz