Hej!!!
Na dzisiejszych zajęciach przeprowadziłyśmy wstępną analizę finansową naszego przedsięwzięcia. Odpowiedziałyśmy na następujące pytania:
1. Ile gotówki będziemy potrzebowały, aby rozpocząć działalność naszej firmy?
2. Czy założenie tej firmy będzie dobrą inwestycją?
3. Ile zarobimy na tym przedsięwzięciu i czy w ogóle zarobimy?
4. Czy stać nas na zakup tej maszyny, zatrudnienie tej osoby, zaciągnięcie kredytu, wejście na nowy rynek?
5. W jakim momencie zadłużymy się za bardzo?
Odpowiedź na powyższe pytania nie była łatwa, ale po w zmorzonej dyskusji należy przyznać odpowiedzi przyszły same z siebie. Następnie poznałyśmy różne rodzaje strategii cenowych:
1. Strategia zbierania śmietanki - polegająca na stosowaniu zawyżonych cen w krótkim okresie.
2. Strategia cen prestiżowych - polegająca na ustalaniu wysokich cen w odniesieniu do jakości produktu.
3. Strategia penetracji - polegająca na stosowaniu niskich cen
4. Strategia ekspansywnego kształtowania cen - polegająca na stosowaniu bardzo niskich cen w celu ustanowienia masowego rynku, oczywiście kosztem konkurentów.
5. Strategia prewencyjnego kształtowania cen - polegająca na stosowaniu niskich cen, po to aby przeciwdziałać wchodzeniu na rynek potencjalnych konkurentów.
6. Strategia cen eliminujących konkurentów - polegająca na ustalaniu ceny na bardzo niskim poziomie, aby niszczyć konkurencję.
Później rozważałyśmy na czym polega rachunek wyników, jest to rachunek zysków i strat, zestawienie kosztów i strat z przychodami i zyskami podmiotu gospodarczego za dany, ściśle określony okres, wyrażone w jednostkach pieniężnych. Jedno z podstawowych sprawozdań finansowych przedsiębiorstw.
Na koniec porozmawiałyśmy o naszej filmie tj. Domie weselnym na bazie poznanych pojęć. Wymianą zdań nie było końca, no ale przecież przyszli przedsiębiorcy mają mnóstwo pomysłów, co do prowadzenia swej działalności. Pozdrowienia :P
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz